zondag 4 oktober 2009

San Francisco

San Francisco is een rare stad. De mensen opeens een stuk minder aardig. Niet meer behulpzaam en vinden alles erg logisch. Ze sturen je een kant op en gaan er dan maar vanuit dat je snapt waar je bent en waar je naartoe moet. Jammer is dat.

We zijn op pad gegaan met een bus. Ja, die moesten we dus eerst zoeken. En eerst met een andere bus op zoek naar de bus. Precies, best wel gedoe, maar weer gelukt natuurlijk. De bus ging langs de Golden state Bridge, Golden State Park, Union Square, onderweg nog iets van een parade, langs china town, Small Italy en naar pier 39.

De brug kennen we natuurlijk allemaal van oa Full House. In het grote park had ik gehoopt weer een prachtige botanical garden te vinden. Zoals altijd in de mooie grote steden. Zoals ik bijvoorbeeld deed in Sydney. Voor deze tuin hebben ze een landdesgner moeten zoeken. Eentje die wel op de zandduinen wou proberen een tuin te creeeren. De eerste heeft na 7 jaar proberen het bijltje erbij neer gegooid. Ik kan me er alles bij voorstellen. De tweede heeft nog geprobeerd er wat van te maken. Resultaat: niet mooi!! Ze hebben het gebprobeerd, das ook wat waard, maar nee dit is niet mooi.

Bij pier 39 wat gegeten, in de bus had ik namelijk alleen pas een heerlijk gekookt eite gegeten. Dit keer met zout. Lang leve de MCDonalds :-) met dank voor hun zout. En heeeeel veel chocoladewinkeltjes met heerlijke chocolaatjes. Ooit niet genoeg gehad aan een rep chocola. Hier verkopen ze chocola waar je na een blokje al genoeg hebt voor de rest van de dag. Ach ja, Amerika :-).

Opeens allemaal rare geluiden. Ik wist wel wat het was, maar wou Nico wel nog even verrassen. "goh joh, wat een zeehonden hier he, hoor je ze". Nico dacht dat ik hem voor de gek hield. Hahaha. Ik dus naar de wc, kon hij even om de hoek kijken. Nou als een kind zo blij: "Er liggen hier honderden zeehonden!!". Yups, dat was de verrassing :-). Wel 40-45 vlonders met op elke vlonder wel een 30-40 zeehonden. En dat geluid en de geur....

Geen opmerkingen: